Μόδα, ανάγκη, αισθητική ή κατανάλωση

Η παρούσα εργασία εντάσσεται στα πλαίσια της μελέτης της ερευνητικής εργασίας με θέμα: "Μόδα, ανάγκη, αισθητική ή κατανάλωση".

Σκοπός της έρευνας μας είναι η κριτική προσέγγιση της μόδας. Έχει ενδιαφέρον η μελέτη των ενδυματολογικών συνηθειών ενός λαού ή μιας εποχής ή και κάθε μεμονωμένου ατόμου , γιατί η ένδυση είναι φορτισμένη με τις ποικίλες οικονομικές ,πολιτικές ,κοινωνικές ,ηθικές ,αισθητές συνθήκες ,υπό τις οποίες ζει ο άνθρωπος. Ντυνόμαστε ,βέβαια ,για όλους τους πρακτικούς αλλά στη διαδικασία της ένδυσης κυριαρχούν οι κοινωνικοί λόγοι που αρχικά φαίνονται ως δευτερεύοντες. Διαλέγουμε στη φορεσιά μας ,για να γίνουμε ελκυστικοί στους φίλους μας, σε όλους αυτούς με τους οποίους θέλουμε να συνεργαστούμε ,και σεβαστοί στους αντιπάλους μας,

σε όλους αυτούς στους οποίους θέλουμε να επιβληθούμε. Με τον ιδιαίτερο τρόπο της ένδυσης μας δηλώνουμε την ομάδα ,στην οποία θέλουμε να ανήκουμε π.χ. στους μοντέρνους νέους ,στους σοβαρούς αστούς ,στους καλλιτεχνικούς κύκλους στους πετυχημένους επιχειρηματίες , στους σεμνούς και διακριτικούς πολίτες ,στους πνευματικούς ανθρώπους αλλά και μέσα στην ομάδα δηλώνουμε ποια θέση θέλουμε να κατέχουμε ,δηλαδή να ξεχωρίζουμε ή όχι. Το ένδυμα ενός λαού δηλώνει το επίπεδα και το περιεχόμενο του πολιτισμού του, το πολίτευμα του ,τη θέση και τους ρόλους των δυο φύλων ,τις κοινωνικές αξίες και την απόσταση που την χωρίζει το είδος της οικονομίας και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις. Έτσι, δημιουργείται αυτό που ονομάζεται "μόδα" ή "συρμός" , δηλαδή οι ενδυτικές συνήθειες που "σύρονται" από άνθρωπο σε άνθρωπο και από λαό σε λαό. Η μόδα σε μια κοινωνία έχει πανίσχυρες βάσεις ,γι? αυτό θα μπορούσε να πει κάποιος ότι μελετώντας την ενδυμασία και μόνο ενός λαού μπορεί να κατανοήσει σε βάθος τον πολιτισμό του. Ο τρόπος που ντύνονται οι άνθρωποι ,τα υφάσματα που χρησιμοποιούν, ο τρόπος ραψίματος ,και τα αξεσουάρ καθορίζουν την μόδα κάθε εποχής. Έτσι κάθε χώρα ανάλογα με την οικονομική της κατάσταση, με τον τρόπο ζωής , και την τοποθεσία δημιουργεί τη δική της μόδα.

 

Πλήρες κείμενο εργασίας

Video εργασίας

Εκτύπωση